山村塾国際ボランティア・えがおの森メンバーの活動ブログです。This is the blog of Int'l volunteers in Egaonomorim Kurogi by Sansonjuku.


by egaonomori
カレンダー
S M T W T F S
1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30

タオレポート

The firstweek! It's been a week here _ 山村塾, so busy but a lot of exciting things. Ourteam has four members from Indonesia, Mexico, Japan and me _ Thảo fromVietnam.I am the only girl but quickly we got to know and support each others alot. After the orientation, the next day we started going to the rice field andmoving grass. It was the first time I had done, so difficult to discriminaterice and grass but for a while, it became easier and smoothier. The weather wasso much great: sunny and windy a bit. Three days next was a event with worshopsand camping. Some professors and students from Kyushu University also stayedwith us. We worked, ate and slept together. I had a good chance to learn a lotabout the relationship between Art and Farming, made friends and shared manythings. The BBQ Party was so amazing, too. Smoke was everywhere, we cried andsmiled together. It turned into a meaningful experience to me. We also joinedpicking - up duck event at Tsubahara's house , I was so surprised becauseJapanese kids were so good at this. We worked in the rice field, swam in thewild river and had lunch. The meal was so colorful and delicious with alk thefresh food: cucumber, eggplant, potato and of course, stewed duck, justbeautiful! Although language is a barrier but local people is very friendly andhospitable! One week passed! New life just starts!

Thao

私(タオ)がここに来て一週間が経ちました。山村塾は忙しいところですが、わくわくすることがたくさんあります!私のほかにも、インドネシア、メキシコ、日本からボランティアが来ており、一緒に活動していきます。女性は私だけですが、お互いに助け合い、いいチームワークができていると思います。オリエンテーションが終わった次の日、私たちは田んぼで草取りをしました。初めての経験で、最初はヒエと稲の区別が難しかったです。でも、作業を続けていくうちに、徐々にわかるようになりました。天気もよく、心地のよい風が吹いていました。

その後は3日間のソーシャルアート合宿があり、九州大学の先生や学生を始め、様々な方が参加していました。寝食を共にし、友達もできました。バーベキューをしたときはとても素晴らしく、煙が各地で舞い上がり、泣いたり、笑ったりしました。楽しい思いでを作ることができました。また、私たちは椿原さんの合鴨を引き上げる作業をしました。日本の子供たちは礼儀正しく、驚きました。昼食は彩りの良い、新鮮な野菜や鴨を使った料理で、とても美味しく、会話も弾みました。言葉の壁はありますが、参加者の方達は優しく丁寧な人達で素敵でした。1週間が過ぎましたが、まだまだ始まったばかりです!

タオ


f0187336_17132682.jpg
f0187336_17132550.jpg
f0187336_17132679.jpg
f0187336_17132642.jpg


[PR]
by egaonomori | 2017-09-07 17:15 | 里山80日 | Comments(0)