人気ブログランキング | 話題のタグを見る

えがおの森メンバーの活動ブログ in 山村塾 Int'l volunteers in Egaonomori, Kurogi by Sansonjuku

山村塾国際ボランティア・えがおの森メンバーの活動ブログです。This is the blog of Int'l volunteers in Egaonomorim Kurogi by Sansonjuku.

えがおの森にやって来ました

Hi, I'm Max. I'm a french volunteer. I and Sam arrived one week ago in Egao No Mori. It's our first time in Japan and it's been great so far. Our first week here has been very rich in experiences.

こんにちは。私はMax(マックス)、フランス人です。
私とSam(サム)は先週えがおの森にやって来ました。日本に来るのは初めてで、今のところ満喫しています。この1週間は様々な経験でいっぱいでした。

We did doiuchi (digging trenches at the edge of rice paddies to hold water) with Fukuo-san, a local farmer who may seem a little rude at first (baka !), but turned out to be a very nice fellow. It was quite hard word.

私たちは、棚田に水を行き渡らせるために畦に溝を掘る「どいうち」という作業を福夫さんとしました。福夫さんは地元の農家さんで、最初はバカと言われたり少し怖そうな人だなぁと思ったけれど、優しい人だとすぐにわかりました。とても難しい言葉でした。

えがおの森にやって来ました_f0187336_21180702.jpeg


We also learned to use kusaraki to weed fields, which was very interesting and quite enjoyable. Other activities included onion harvesting, stone walls weeding, bamboo chopsticks making, goat walking, japanese cooking, and hours of hard kendama training.

草刈機の使い方も学んだのですが、とても面白く楽しいものでした。他の活動も同様でした(玉ねぎの収穫や石垣の草引き、竹の箸作りやヤギの世話、日本食調理やけん玉練習)。

But despite of all this frenetic activity, I have found myself deeply relaxed by the calm and quietness that emanates from Kurogi town and Egao No Mori.

けれどそんなバタバタした活動にもかかわらず、黒木やえがおの森がかもしだす穏やかさや静寂に包まれて自分がとてもリラックスしていることに気づいたのでした。

えがおの森にやって来ました_f0187336_21182379.jpeg


Max
by egaonomori | 2016-06-04 21:16 | 里山80日

by egaonomori
カレンダー
S M T W T F S
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31