人気ブログランキング | 話題のタグを見る

えがおの森メンバーの活動ブログ in 山村塾 Int'l volunteers in Egaonomori, Kurogi by Sansonjuku

山村塾国際ボランティア・えがおの森メンバーの活動ブログです。This is the blog of Int'l volunteers in Egaonomorim Kurogi by Sansonjuku.

ヘンディーレポート③

Today is good day for us. First, we have alot of guest from “NICE” members. The “NICE” members will be stay until Sunday(29/10/2017). Second, we have festival with local people in here. I don’t knowthe name about this festival, but this festival so fun. We get eat “sakana” orfish together from local farmer. Why is it fun? Yesterday, we helped local people to prepare this festival. Because ofthat we can get free eat in this festival. I eat 3 fishes and some food. I loveit this festival. We can know the local people around here. Therefore, thelocal people are so kind to us. They areso polite and friendly also.

今週は楽しい日が多かったです。まず、九州NICEのメンバーが週末えがおの森にやってきました。次に鰐八地域のヤマメ祭りに参加しました。このお祭りの前日から私たちは祭りの準備を手伝って来ました。お祭り当日は地域の方から色々な食べ物をいただきました。ここの人達はとても親切です。

However, “NICE” members can’t join us inthis festival. They have another schedule to cutting bamboo in forest.We can tomeet up with “NICE” members in thenight. We can get acquainted time with all members. All members who join in this project, theyare from Fukuoka Prefecture. After that, we must prepare for dinner. Do youknow? Today, we can’t use a stove because the gas is exhausted. The weather wasnot supportive; it was heavy rain in all day. Therefore, we must use atraditional grill fire. It’s like BBQ. That is good moment for us to share andtalk with all members. We cooked “okonomiyaki”, BEEF, and sop. It’s so awesome. After that, we ate togetherand shared all things in dining room. The next agenda, we have small party andmake a “volunteer season” to share about experience stay in Ea ga nomori. I amalso shared about my experience in here and describe it about my reason to jointhis program. The final agenda, we take party time to drinking sake, alcohol,soda, snack etc. I love it. That night, I drank a lot and I was drunk. It’s mysecond time I drunk like that.

お祭りが終わった後、私たちは九州NICEメンバーと夕飯を共に作ったり(ガスなしで)、交流を重ね、仲良くなりました。特にガスを使わない料理は、昔ながらのやり方で料理をすることができ、貴重な体験でした。今回僕達が作った料理は、お好み焼き、肉団子のスープ、羽釜ごはんで、とても美味しかったです。夕食後は、私たちボランティアが日本に来た理由やこのワークキャンプの説明を行いました。この日は飲みすぎてしまい、私は二日酔いをしてしまいました。

ヘンディー


ヘンディーレポート③_f0187336_14361143.jpg
ヘンディーレポート③_f0187336_14361516.jpg
ヘンディーレポート③_f0187336_14362265.jpg
ヘンディーレポート③_f0187336_14362118.jpg



by egaonomori | 2017-11-10 14:36 | 里山80日

by egaonomori
カレンダー
S M T W T F S
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31