人気ブログランキング | 話題のタグを見る

えがおの森メンバーの活動ブログ in 山村塾 Int'l volunteers in Egaonomori, Kurogi by Sansonjuku

山村塾国際ボランティア・えがおの森メンバーの活動ブログです。This is the blog of Int'l volunteers in Egaonomorim Kurogi by Sansonjuku.

最後のボランティアレポート 生

最後のボランティアレポート 生_f0187336_21582004.jpg
We have finished 80 day’s volunteer.
I can’t believe it.
I can remember like yesterday when we came to Sansonjyuku .
Now, I feel loneliness,and I feel anxiety,expectation to the next step.
80日ボランティアが終わりました。
まだ信じる事が出来ません。山村塾に来たのが昨日の事の様に思い出されます。
今は寂しさとこの先の不安と期待があります。

This member is Diego from Mexico, Hendy from Indonesia, Thao from Vietnam and me. This member is just a little quiet. But I think so good about this members. Because, we actively participate to work, and respect each other.
今回のメンバーはメキシコのディエゴ、インドネシアのヘンディー、ベトナムのタオと私でした。静かなメンバーでしたが、お互いを尊重し合い、ワークにも積極的に取り組む良いメンバーだったと思います。

Diego is studying Japanese. He could translate someone’s Japanese into English. And then he ask hendy.
I was very counting on him. Because he translated faster than me.
ディエゴは日本語を勉強していて、地域の人が話す日本語を英語に訳し、ヘンディーに伝えてくれていました。私が訳すよりも早く伝えてくれてとても頼りにしていました。

Thao is a hard worker who studied Japanese while working.
I have overwhelmed by her high goal and action power.
She was acting before I explain for other members. Always I was reliant very much.
タオは働きながら日本語を勉強してきた努力家で、高い目標や行動力に私は圧倒されていました。
タオは私が説明するよりも先に行動していて、いつも頼りにしていました。

Hendy is very friendly. I could talk to easy for the first month.
I went to Indonesia. And we were able to share with each other about the difference of culture.
ヘンディーはとても気さくで、初めの1ヶ月はよく話をしました。
私がインドネシアに行った事があり、お互いに文化の違いを共有する事が出来ました。

I am the oldest in this volunteer. But I haven’t feel like that.
3people likes Japanese culture. Also like climbing mountain and natures.
I think that’s good,
There was something we could enjoy together.
このボランティアメンバーの中で私が一番年上でしたが、そのように感じたことは一度もありませんでした。
3人とも日本の文化が好きで、山登りや自然が好きでした。
みんなで一緒に楽しめる何かがあった事が良かったのだと思います。
I have most good memories.
We went to small shop to buy ice cream. And walk around this area.
私の1番の思い出はみんなでアイスを買いに行ったり、近くの山を散歩しに行った事でした。
I will come back this area more many times.
I think it’s difficult we meet again with same member. But I will continue to contact each member.
私はここに何度か戻ってこようと思っています。また同じメンバーで集まることは難しいでしょうが、連絡を取り続ける事はやりたいと思います。
生 
Ikuru

最後のボランティアレポート 生_f0187336_14362265.jpg
最後のボランティアレポート 生_f0187336_14361143.jpg

by egaonomori | 2017-11-24 21:59 | 里山80日

by egaonomori
カレンダー
S M T W T F S
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31